לייעוץ התקשרו
03‑6121244
או
השאירו פרטים




אבנר שטמר, משרד עורכי דין - רחוב הארבעה 10 תל אביב

  פורום
אבנר שטמר, משרד עורכי דין

תביעה נגד כונס נכסים

עמוד 1 מתוך 2
הבא 2 1


  תביעה נגד כונס נכסים
תמרה
  03.06.2016
21:50
 
רכשי 2 נכסים מכונס נכסים.
ע"פ הסכם הרכישה עם מלוא תשלום התמורה בגין נכס הכונס היה אמור למסור את הנכס כשהוא נק' מכל אדם , חפץ שעבוד ובצירוף אישור מכל גוף/רשות על תשלום חוב שצבר הנכס עד ליום מסירתו.

עם תשלום תמורה לנכס ראשון לא מסר את הנכס וטען כי רק עם תשלום נכס שני יימסרו הנכסים למרות שלכל נכס
הסכם רכישה משלו.

לימים התברר שדיווח לרשות מס על רכישת הנכס בעלות גבוה מזו ששילמתי על הנכס וגרם לי לתשלום מס רכישה גבוה ממה שהיה עליי לשלם ונעשו אליו פניות לתיקון הדיווח וסירב.
ביום גמר תשלום מלוא תמורת 2 הנכסים החתים על מכתב בו כתב בשמי שאני מאשרת לו קבלת הנכסים לשביעות רצוני במשרדו לפני שמסר לידיי כל נכס בטענה מסירת הנכסים נעשית ע"י מנהל המתחם המסחרי בו רכשתי את הנכסים ושלח אותי אלי לקבלת הנכסים. בפנייה למנהל המתחם טען שאין לא אפשרות למסור אף נכס כי בעלי עסקים מטעם הכונס מחזיקים עדיין בנכסים שרכשתי ונעשו פניות לכונס שביקש כמה ימים לטיפול בפינוי הנכסים וסוכם על ביטול המכתבים עליהם החתים בהם כתב שאישרתי לו קבלת הנכסים לאור העובדה שלא נמסר לידיי אף נכס והבטיח שכך יעשה.
הטיפול בפינוי הנכסים ארך חודש וחצי והנכסים נמסרו לידיי ע"י מזכירתו בנוכחות מנהל המתחם.

שנתיים אחרי התקבלה דרישת תשלום לחובות ארנונה ישנים והתברר שכונס הנכסים נדרש לשלם ארנונה לתקופה שמיום רכישת כל נכס ועד ליום מסירתו לידיי והכונס טען שהנכסים היו בתקופה זו בידיי והציג את המכתבים שסוכם על ביטולם.
מבדיקת חובות דמי ניהול בעקבות התרגיל לעיל התברר שגם אותם לא שילם ונעשו אליו לפניות להסדרת על הטעויות שעשה וסירב.

לאור האמור, הוגשה נגדו ורק נגדו תביעה לבימ"ש לתביעות קטנות. מעל כתב תביעה נכתב רק שמו ולא שם החברה בכינוס שייצג כי כל הטענות היו נגד רשלנות , חוסר אחריות, פזרנות ותרגיל נלוז בהם נקט עו"ד שטיפל בתיק הכינוס.
הכונס ראה שהיה בבעיה והתנגד לתביעה נגדו בבימ"ש לתביעות קטנות בטענה שלא היה אישור מבימ"ש מחוזי ובימ"ש לתביעות קטנות הפנו אותי לבימ"ש מחוזי להשגת האישור להמשך ההליך נגד עו"ד.

בבימ"ש המחוזי, יצר השופט סחבת והפנה את הבקשה לאישור בימ"ש המחוזי להמשך הליך נגד עו"ד לכנ"ר ועירב בתביעה את כל הכלולים בתיק כינוס (היזם, הבנק, הכנ"ר , החברה לפקודת....) כשהתביעה שלי הייתה נגד עו"ד בלבד ותגובתו לבקשה הייתה צריכה להיות עניינית ומסתכמת בכן מאשר או דוחה את הבקשה ולאפשר לי לבדוק את האפשרויות להמשך תביעה נגד עו"ד שתבעתי.

אחרי כשנה של סחבת קבע דיון בבימ"ש מחוזי באולם הדיון נכח ב"כ הכונס והכנ"ר ושופט שעם כניסתו פתח ואמר אני את ההחלטה בתיק כבר קיבלתי והדיון נועד רק כדי להודיע שיש לך 2 אפשרויות : אחת להסכים לביטול הבקשה ושנייה תשלום הוצאות לעורכי הדין של אלפי שקלים לשעה ובכל מהלך הדיון שנמשך כ-10 דקות שאל כ-3 שאלו ב"כ הכונס ואותי והתרכז ועניין זוטר מאוד מתוך הטענות שנטענו נגד הכונס - והכל נראה משחק מכור מראש.

האם היה מותר לבימ"ש המחוזי להתערב בתיק ולהוסיף בניגוד לרצוני גם את הכנ"ר לתביעה, הבנק , היזם ועוד... כאשר כתב התביעה שהוגד היה נגד עו"ד ונגדו בלבד על רשלנותו המקצועית שרק היה אחראי לה ולא אף אחד מכל אלה שהשופט הוסיף על דעתו כאשר גם בבקשה לאישור שהוגשה האישור התייחס לתביעה שהייתה נגד עו"ד בלבד??

האם השופט שמינה הכונס ככונס נכסים בתיק יכול להיות גם השופט שיאשר את הבקשה לאישור המשך הליך התביעה נגד עו"ד בבימ"ש לתביעות קטנות? האם לא היה ניגוד אינטרסים ?

השופט לא שאל כמעט אף שאלה את ב"כ הכונס בטענות שנטענו נגדו בתביעה ועוד...

אודה על התייחסותך לשאלות שנשאלו ועד מה ניתן לעשות במקרה זה . בברכה

  תגובה מאת:
עורך דין אבנר שטמר
  05.06.2016
13:13
 
שלום,

לצערי, על סמך הנתונים בפנייתך, אינני יכול להמליץ על משהו שביכולתך וכדאי לעשות כעת.

עורך דין אבנר שטמר
הדברים לעיל אינם ממצים, אינם בגדר חוות דעת משפטית והם מבטאים התרשמות ראשונית בלבד שאין בצידה אחריות מקצועית. בדרך כלל ראוי לפנות לעורך דין בסודיות ולהציג בפניו את מלוא המידע והמסמכים הדרושים לעניין.

  תגובה מאת:
דנה
  15.12.2019
22:30
 
שלום, האם ניתן להגיש תלונה נגד כונסי נכסים שמונו ע"י בית משפט לענייני משפחה באגף הבקורת ותלונות הציבור של בתי המשפט?

  תגובה מאת:
עו"ד אבנר שטמר
  16.12.2019
15:09
 
שלום,

משרדנו עוסק בתביעות נגד עורכי דין.
משרדנו לא עוסק בתלונות נגד עורכי דין.


עו"ד אבנר שטמר
הדברים לעיל אינם ממצים, אינם בגדר חוות דעת משפטית והם מבטאים התרשמות ראשונית בלבד שאין בצידה אחריות מקצועית. בדרך כלל ראוי לפנות לעורך דין בסודיות ולהציג בפניו את מלוא המידע והמסמכים הדרושים לעניין.

  תגובה מאת:
יוסי
  08.08.2020
12:51
 
היי זכינו בתמכרות של כינוס נכסים ועברנו את הסכום ארישון של הצעה הזוכה פלוס אחוזים המסכמים בחוזה וקצת יותר ובהמשך התעליך נרשמה הערת הזרה לנו ולטובת הבנק הממשכן שהבנק שלח שמעי מטעמו לערוך שמעות בנכס יתגלה טעות רישומית הנכס הוא יושב על חלקה אחת שבא יושבים 2 נכסים א ו ב שהנכס שאנחנו רכשנו הוא א ובפועל הוא ב אפוך כך שיוצא מצב שהבנק שממשכן ממשכן את הנכס הלא נכון ואינו מסכים לעברת הכספים עד לתיקון הטעות פנינוי לכנסי הנכסים עם הטועת שלא יתגלה דרך השמועת שהצגה לנו לפני שקנינו את הנכס של השמועת שמניה בית המשפט והכנסים פנו לבית המשפט למתן הוראת השופט אמרה שהם צריך לתקן את הטועת ועם הם לא יודעים לתקן היא תמנה כונס נוסף שהוא יתקן ושכרו היה מתוך כספי הכינוס מאחזי הכונסים היחלטו הכוניסם שהם פועלים לתיקון ואשר להם להמשיך את הפעול האלה שבפועל הם לא תיקנו את הטעות במשך 8 חודשים שבזמן הזה יש לי כספים של המשכנת שבגרריה שנמצים בבנק בחשבון נאמנות של הבנק ואני ממשיך לשלם משכנת פלוס אני שוכר בית ליתגורר בו ואני משלם את שנים ביחד וכול הכספים שלי הון עצמי אצל הכונסים עכשיו במקום שהם יפעול לתיקון הטעות הם בחרו לריב זה עם זה ולא ליתעסק בתיקון יגשתי מכתב לשפטת שתיתן לי בנתיםם חזק על הבית עד לתיקון התשריט ושנגרם לי נזק כלכלי היא נתנה אפשרות לכונס הנכסים לתת החלט בנושה ועם עדין ממשיכים לריב גם בתשובתם אז השופטת מינתה כונס חיצוני ונטרלי ופיטרה את שניים מהתיק הכינוס עכשיו אנחנו מחכים שהכונס החדש יאשר את המינוי שלו ושילמד את החומר ןרק אז יתחיל לבצע את התיקון הטועת עכשיו בזמן הזה הכספים שלנו מחזקים אצלהם ואנחנו משלנים גם שכירות על הבית שאנחנו מתגוררים בו וגם משכנתה על הכספים שנימצים בבנק בגררי המשכנת זה לחץ ונזק כללי אדיר לשאלתי אני מענין לטבוע את כול הכספים והנזק הכלכלי השאלה היא עם אני זכי ויש סיכוי כי בחוזה מכר אנחנו חתומים על סעיף As is ושאנחנו היינו צרכים לבדוק את הנכס לפני הרכישה וכול אחריות חלה עלנו ואני מזכיר לפני קנית הנכס קיבלנו לידנו דוח שמעות שיצגו לנו כונסי הנכסים שבא לא מופיע שהום טועת רישמית רק לאחר שרכשונו את הנכס נשלח שמעי של הבנק הממשכן ועלה על הטועות השמח לתשובה זהו עיסק דרך כונס נכסים שאמור לסתיים במשך 90 יום נימשכת 8 חודשים בלי תשובה עדין

  תגובה מאת:
עורך דין אבנר שטמר
  02.09.2020
10:27
 
שלום יוסי,
ייתכן שכדאי לחכות עד שהבית יירשם על שמכם ואז יתגבשו כל נזקיכם ותוכלו לתבוע על מלוא הנזק.
בהצלחה,
עורך דין אבנר שטמר
הדברים לעיל אינם ממצים, אינם בגדר חוות דעת משפטית והם מבטאים התרשמות ראשונית בלבד שאין בצידה אחריות מקצועית. בדרך כלל ראוי לפנות לעורך דין בסודיות ולהציג בפניו את מלוא המידע והמסמכים הדרושים לעניין.

  תגובה מאת:
חיים
  24.12.2020
17:54
 
שלום עו”ד אבנר שטמר,
בעקבות סכסוך ירושה משפחתי בית המשפט מינה את העורכי דין של שני הצדדים כונסי נכסים.
הנכס נמכר כבר בדצמבר 2019 והכסף הועבר לחשבון הכינוס.
מאז ועד היום חולקו רק חלק מהכספים שבקופת הכינוס ויתרת הכספים שנותרו איננה מחולקת לבעלי הנכס אף על פי שאין שום חוב או צורך לשמור סכום כסף כלשהו לחובות עתידיים . הכספים לא מחולקים מפני שהעו״ד של הצד השני איננו משתף פעולה ואו מתייחס לפניות העו״ד שלנו לחתימתו על שחרור הכספים שנותרו בקופת הכינוס. בנוסף, עקב רשלנותו 4 מהאחים קיבלו קנס מרשות המיסים והמקרקעין בגלל אי הצגת מסמך לקבלת הזכאות לפטור ממס שבח כיורשים שהמוריש זאת היתה דירתו היחידה. הסכום הקנס הצטבר לכ 3000 שקל מכיוון שבמשך 8 חודשים העו״ד לא שלח להם את הטופס והתעלם מפניות רשות המיסים.
בנוסף, עקב איחור בתשלום היטל השבחה העיריה על ידי העו״ד הטילה עלינו תשלום ריבית.
לאחר פניה לבית המשפט, רב׳ בית המשפט החליט שעל העו״ד לטפל בהחזר הקנס ובחלוקת יתרת הכספים אל הוא מתעלם ולא מתייחס לפניות אליו. העו״ד שלנו גם לא מבצעת את תפקידה בטענה שהעו״ד השני לא עונה לה למרות אין ספור בקשות וטענתה שהיא לא מקבלת שכר טירחה ומתחמקת מאחריותה לפניה לכב׳ בית המשפט.
כרגע אנחנו תקועים ללא אפשרות לקבל את יתרת הכספים שבקופת הכינוס והעברת הנכס בטאבו על שם הקונה. נשמח לשמוע על המלצתך המלומדת לפתרון בנושא. תודה מראש.

  תגובה מאת:
עורך דין אבנר שטמר
  27.12.2020
10:48
 
שלום.
ניתן להגיע לפגישת יעוץ ובמסגרתה לקבל תשובות לכל השאלות והמלצות על דרכי פעולה אפשריות.
אם אתם מעוניינים בפגישת יעוץ (בתשלום) אנא טלפנו 036121244.

עורך דין אבנר שטמר
הדברים לעיל אינם ממצים, אינם בגדר חוות דעת משפטית והם מבטאים התרשמות ראשונית בלבד שאין בצידה אחריות מקצועית. בדרך כלל ראוי לפנות לעורך דין בסודיות ולהציג בפניו את מלוא המידע והמסמכים הדרושים לעניין.

  תגובה מאת:
דנה
  10.04.2021
12:18
 
שלום. במסגרת הליך גרושין הייתי מיוצגת ע"י עו"ד בתיקים, מזונות, משמורת, גט, פרוק שיתוף ורכושי. סמכתי עליו. בתיק פרוק השיתוף בדירה בקשנו לאחד עם התיק הרכושי כדי שאוכל להעביר את המשכנתא המשותפת על שמי ולרכוש את חלקו של הגרוש. הגענו להבנות אפילו היה הסכם שאני מוותרת על הכתובה וימונה אקטור ושמאי לדירה. היינו לקראת דיון ובקשתי לדעת מדוע עו"ד שלי לא לוחץ על הצד השני לחתום על ההסכם והוא התחמק ממני. ביום הדיון מצאתי את עצמי שעו"ד שלי דוחה את הדיון בחלק הרכושי לשנה לאחר מכן ומבקש מהשופטת להתמנות ככונס לדירת המגורים. מיותר לציין שלא יכולתי לקבל משכנתא בשנה בא חיכיתי לדו"ח אקטוארי, בזמן זה עו"ד שלי לחץ יחד עם הצד השני למכור את הדירה ולפנות אותי ואת ילדיי. נלחמתי בכל כוחי זה לקח 5 שנים שבסופן רכשתי את חלקו של הגרוש. עברתי 5 שנים של גהנום עם הרבה הוצאות, בהם הכונסים ניסו פעם אחר פעם להוציא אותי מהדירה על אף שהיו לי אישורי משכנתא, הם לא חתמו על מסמכי המכר וסחטו עוד ועוד כספים.
במקביל הגרוש לא שילם מזונות, הגיש המון תביעות. נאלצתי לוותר על הכתובה בתמורה לביטול תביעות הדדיות כדי שיפסיק להגיש נגדי תביעות נוספות כך שאני לא יכולה לתבוע אותו על נזקים.
שאלתי האם ניתן לתבוע את הכונסים, שתפסו במרמה את זכויותי בדירה ופעלו שוב ושוב להוציא אותי מהדירה כבכל בקשה שלהם לבית משפט הם מזכירים את שכר טרחתם. מה גם שהם סחטו אותי לחתום על סכום גבוהים, הכוללים ויתור על תשלומי משכנתא ששילמתי לבד ולאחר מכן דרשו עוד 50k כדי לחתום על פסיקתא

  תגובה מאת:
דנה
  10.04.2021
12:18
 
שלום. במסגרת הליך גרושין הייתי מיוצגת ע"י עו"ד בתיקים, מזונות, משמורת, גט, פרוק שיתוף ורכושי. סמכתי עליו. בתיק פרוק השיתוף בדירה בקשנו לאחד עם התיק הרכושי כדי שאוכל להעביר את המשכנתא המשותפת על שמי ולרכוש את חלקו של הגרוש. הגענו להבנות אפילו היה הסכם שאני מוותרת על הכתובה וימונה אקטור ושמאי לדירה. היינו לקראת דיון ובקשתי לדעת מדוע עו"ד שלי לא לוחץ על הצד השני לחתום על ההסכם והוא התחמק ממני. ביום הדיון מצאתי את עצמי שעו"ד שלי דוחה את הדיון בחלק הרכושי לשנה לאחר מכן ומבקש מהשופטת להתמנות ככונס לדירת המגורים. מיותר לציין שלא יכולתי לקבל משכנתא בשנה בא חיכיתי לדו"ח אקטוארי, בזמן זה עו"ד שלי לחץ יחד עם הצד השני למכור את הדירה ולפנות אותי ואת ילדיי. נלחמתי בכל כוחי זה לקח 5 שנים שבסופן רכשתי את חלקו של הגרוש. עברתי 5 שנים של גהנום עם הרבה הוצאות, בהם הכונסים ניסו פעם אחר פעם להוציא אותי מהדירה על אף שהיו לי אישורי משכנתא, הם לא חתמו על מסמכי המכר וסחטו עוד ועוד כספים.
במקביל הגרוש לא שילם מזונות, הגיש המון תביעות. נאלצתי לוותר על הכתובה בתמורה לביטול תביעות הדדיות כדי שיפסיק להגיש נגדי תביעות נוספות כך שאני לא יכולה לתבוע אותו על נזקים.
שאלתי האם ניתן לתבוע את הכונסים, שתפסו במרמה את זכויותי בדירה ופעלו שוב ושוב להוציא אותי מהדירה כבכל בקשה שלהם לבית משפט הם מזכירים את שכר טרחתם. מה גם שהם סחטו אותי לחתום על סכום גבוהים, הכוללים ויתור על תשלומי משכנתא ששילמתי לבד ולאחר מכן דרשו עוד 50k כדי לחתום על פסיקתא

פורום ⇽ תביעה נגד כונס נכסים ⇽ עמוד 1 מתוך 2
הבא 2 1


הוספת תגובה


הערה: אין לראות במערכת שליחת הודעות זו אמצעי רשמי למסירת הודעות למשרד



לייעוץ התקשרו
03‑6121244
או השאירו פרטים


אבנר שטמר, משרד עורכי דין - רחוב הארבעה 10 תל אביב