לייעוץ התקשרו
03‑6121244
או
השאירו פרטים




אבנר שטמר, משרד עורכי דין - רחוב הארבעה 10 תל אביב

  פורום
אבנר שטמר, משרד עורכי דין

רשלנות מקצועית של עורך דין?



  רשלנות מקצועית של עורך דין?
סיגל
  01.12.2014
14:43
 
שלום רב, לפני כ 5 שנים רכשתי דירה. השתמשתי בשירותי משרד עורכי דין לעריכת החוזה ואף לדיווח לרשויות המס ורישום נכון בפנקסי המקרקעין. לאחר 4 שנים בבואי למכור את הדירה, התחוור כי עורך הדין שטיפל במכירה דיווח לרשות המס סכום שגוי הנמוך ממחיר העיסקה. במקום לרשום את מלוא הסכום הוא דיווח רק על סכום התשלום הראשון שהיה גבוה למדי.
כעת אני נדרשת על ידי רשויות המס לשלם את הסך הנותר בתוספת הצמדה וריבית. אני סבורה שעלי לשלם כחוק אך מבקשת ממשרד עורכי הדין שטיפל לשלם את הריבית וההצמדה. בבחינת הם פישלו הם יספגו את העונש.
מיותר לציין שהם השיבו פני ריקם.
האם זוהי רשלנות של עורך הדין המטפל ומה אני יכולה לעשות?
תודה מראש

  תגובה מאת:
עו"ד אבנר שטמר
  01.12.2014
15:43
 
גב' סיגל הנכבדה,
אם היה מוטל קנס בגין הדיווח השגוי, ככל הנראה עורך הדין היה זה שצריך לשלמו.
הפרשי הצמדה וריבית הם שמירה על ערך הכסף. הואיל והכסף היה אצלך, את נהנית ממנו במהלך 5 השנים ולכאורה את זו שצריכה להשיבו בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק.
יחד עם זאת, והואיל ואין בנמצא היום מסלול השקעה בו מקבלים גם הפרשי הצמדה וגם ריבית, והואיל והריבית שמקבלים בבנקים נמוכה בהרבה מהריבית החוקית. נראה כי יש מקום לחלק את הפרשי ההצמדה והריבית בינך לבין עורך הדין.
לא ציינת מהו הסכום בו מדובר, אולם מאחר שמדובר בהפרשי הצמדה וריבית על חלק ממס הרכישה, ניתן לשער כי הסכום שבמחלוקת אינו מצדיק נקיטת הליכים נגד עורך הדין ועדיף לנסות להסתדר אתו.
על אף האמור לעיל, אם תשלום הסכום שנדרש ממך היום עלול לגרום לך לקשיים שלא היו נגרמים לך בעת רכישת הדירה. ייתכן ויש מקום לשקול את הדברים אחרת.
אם כך הדבר, אנא פני אלינו טלפונית.
בכל מקרה, בהצלחה.

עו"ד אבנר שטמר
הדברים לעיל אינם ממצים, אינם בגדר חוות דעת משפטית והם מבטאים התרשמות ראשונית בלבד שאין בצידה אחריות מקצועית. בדרך כלל ראוי לפנות לעורך דין בסודיות ולהציג בפניו את מלוא המידע והמסמכים הדרושים לעניין.


הוספת תגובה


הערה: אין לראות במערכת שליחת הודעות זו אמצעי רשמי למסירת הודעות למשרד



לייעוץ התקשרו
03‑6121244
או השאירו פרטים


אבנר שטמר, משרד עורכי דין - רחוב הארבעה 10 תל אביב