לייעוץ התקשרו
03‑6121244
או
השאירו פרטים




אבנר שטמר, משרד עורכי דין - קרליבך 29 תל אביב

 

רשלנות מקצועית של עורכי דין


מאת: עו"ד אבנר שטמר

עורך/ת דין, האם הזהרת את הלקוח שלך מפני הסיכונים בחוזה?
אם הזהרת, האם החתמת את הלקוח על כך שהוזהר?

מה על עורך הדין לעשות כאשר הלקוח מוכן - ביודעין - לקחת על עצמו סיכון?

האם על עורך הדין להזהיר את הלקוח מפני סיכונים בחוזה?
עורך הדין צריך להזהיר את הלקוח משתי סיבות:

א.

כדי שהלקוח ייזהר ואולי יימנע מהסיכון או יקטין אותו.

ב.

כדי שהלקוח לא יבוא בטענות אל עורך הדין אם הסיכון יתממש.

כדברי בית המשפט: "...ובלבד שעורך הדין הבהיר היטב ללקוח את הסיכונים שהוא נוטל על עצמו, שאם לא כן, אינו יוצא ידי חובתו".


האם על עורך הדין להזהיר את הלקוח בכתב או שניתן להסתפק באזהרה בעל פה?
כדאי מאוד לעורך הדין להעלות את אזהרתו על הכתב ולהחתים עליה את הלקוח, וזאת משתי סיבות:

א.

האזהרה הכתובה תשמש (במקרה הצורך) ראייה לכך שהלקוח הוזהר.

ב.

עצם החתמת הלקוח על אזהרה גורמת ללקוח לחשוב ולשקול את צעדיו.

כדברי בית המשפט: "...דומני שראוי גם לעגן את הדברים במסמך שבו יפרט עורך הדין ללקוחו את הסיכונים הכרוכים בעסקה. מסמך מעין זה נחוץ במישור הראייתי...למסמך מעין זה יש ערך גם במישור המהותי, בכך שהוא מסב תשומת לב הלקוח לסיכונים שהוא נוטל על עצמו בעסקה."


טיפ זה הינו תמצית של מאמר/שאלות ותשובות הכולל דוגמאות והפניות לפסקי דין. למאמר המלא ראו:
www.stemmer.co.il/arc16.php


טיפ זה הינו אחד בסדרה של מאמרים וטיפים בנושא רשלנות מקצועית של עורכי דין ובנושא תביעות נגד עורכי דין.


הערה: האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד, אינו מהווה ייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו ללא קבלת ייעוץ משפטי המתאים למקרה ספציפי עפ"י נסיבותיו.




לייעוץ התקשרו
03‑6121244
או השאירו פרטים


אבנר שטמר, משרד עורכי דין - קרליבך 29 תל אביב